השפעת URL על הקידום האורגני - מיתוס או אמת לאמיתה?

האם ה-URL הוא באמת כל-כך קריטי להצלחת הקידום האורגני של האתר או שמדובר במיתוס של מקדמים שאין לו כזו חשיבות מכרעת? יצאנו לבדוק.

יש מקדמי אתרים שיגידו שבחירת כתובת URL היא חשובה כמו בחירת שם לילד, ויש שיגדו שהמחשבה הזו מוגזמת לחלוטין. הראשונים ישקיעו מחשבה רבה בבחירת הדומיין ולא יתפשרו עד שישיגו בדיוק את מה שהם רצו. האחרונים יהיו סלחנים וגמישים יותר מתוך אמונה שלמה שאין לעניין כזאת השפעה מכרעת. אז איפה עוברת האמת?

מהו בכלל URL ואיך בוחרים אותו?

לפני שנתחיל להפריך או לאשש את המיתוס, צריך להסביר מושג יסוד בסיסי הלוא הוא URL. מדובר למעשה בשם + תעודת זהות + כתובת של האתר שלכם. מה שרואים בשורת החיפוש שמורכב מ- WWW+דומיין+com\co.il . את ההתחלה אתם לא תקבעו ואת הסוף (com או co.il) תצטרכו לבחור בהתאם לקהל היעד שהאתר פונה אליו. הדומיין (החלק האמצעי) הוא בחירה בלעדית שלכם. שימו לב שלא כמו בבחירת שם לילדים, כאן לא ניתן לחזור על דומיין שכבר קיים. זאת אומרת שאם דומיין שחשקתם בו תפוס תצטרכו לבחור "לילד שלכם" (לאתר שלכם) שם אחר או לחכות שהדומיין ההוא יתפנה. איך ועשים זאת? בהנחה שבעל הדומיין לא יחדש אותו ויעבור פרק הזמן שניתן תוכלו למעשה "להשתלט" על אותו דומיין. הסיכוי שזה יקרה הוא נמוך וההמלצה שלנו היא לחשוב על שם אחר.

הא ה- URL משפיע על קידום אורגני?

אחרי שהבנו מהו URL הגיע הזמן לברר מה השפעתו על קידום אורגני. ובכן, לדעתנו האישית (וצברנו לא מעט שעות קידום אורגני בחיינו) ל-URL של האתר שלכם יש השפעה גדולה מאוד על הקידום. כדי שה- URL שלכם יתרום למאמץ הקידום ולא יקשה עליו הוא צריך להיות קצר, קולע, קליט וברור. כך למעשה יוכלו למצוא את האתר שלכם בקלות רבה יותר וזה לבדו יאיץ את הקידום. אז לכל המצקצקים והתוהים, התשובה היא כן! ה-URL לגמרי משפיע על הקידום וצריך לברור אותו בקפידה רבה.

טיפים לבחירת URL ודומיין טובים

אז איך בוחרים URL טוב שיעזור לקידום? ראשית כל צריך לוודא שסופו של ה-URL ( co.il או com) יותאם לקהל היעד. אם אתם פונים לגולשים ישראלים בלבד אין סיבה שתבחרו URL עם סיומת שמותאמת לחו"ל. לגבי הדומיין, חשוב לבחור דומיין שקל לאיית אותו, דומיין קצר וברור ולא משהו מסובך יתר על המידה. ככל שה-URL יהיה קצר יותר וקליט יותר, כך תוכלו לסייע במשימת הקידום האורגני וזהו ממש לא מיתוס.