אז מה זה כובע לבן וכובע שחור בתחום קידום אתרים

אתם לא רוצים לעצבן את גוגל - עדיף לעבור תהליך קידום איטי יותר בדרכים חוקיות ולגיטימיות התואמות את הקווים המנחים מאשר להיעלם מתוצאות החיפוש כתוצאה מענישה של מנוע החיפוש המוביל בעולם

קידום אתרים בדרכי הכובע הלבן והכובע השחור. זהו אולי אחד הנושאים המסקרנים בתחום קידום האתרים. אם לא שמעתם על מושגים אלו, הגיע הזמן שתשמעו. אם שמעתם עליהם אבל לא הבנתם את הכוונה, הגיע הזמן שתדעו.

קידום אתרים, מה זה?

"כובע לבן כובע שחור" זהו סוג של שני ביטויים מעולם האינטרנט בכל תחום ה- SEO. תחום זה מדבר על קידום אתרים. קידום אתרים משמעותו לגרום לאתר מסוים להיות כמה שיותר בראש תוצאות החיפוש בגוגל. כאשר אנחנו מחפשים דף אינטרנט כלשהו עם מילת חיפוש, למילת החיפוש הזו יש אלפי ולפעמים מאות אלפי תוצאות. גוגל הינו מנוע החיפוש הכי מטורף שקיים כיום בעולם. יש בו הכל והתחרות להיות ראשון היא קשה. כל אתר רוצה להיות בראש עמוד התוצאות והוא יעשה בשביל זה הרבה. יש שלל דרכים לגרום לאתר לקפוץ לראש תוצאות החיפוש ולהיות המוביל. השיטות המרכזיות נחלקות לשתיים. שיטה אורגנית (המכונה "כובע לבן") ושיטה לא אורגנית ולא אתית (המכונה "כובע שחור").

קידום אתר בכובע שחור

בביטוי כובע שחור הכוונה היא שבעל אתר משתמש בשיטות לא ראויות של זיוף, כדי להטעות את גוגל ולבלבל אותו וכך לגרום לאתר של אותו אדם, להיות בין המובילים בתוצאות החיפוש. זוהי שיטה לטווח קצר. תוך זמן קצר ניתן לראות אפקטיביות משיטה זו ולצפות באתר מגיע לראש טבלאות החיפושים. בדרך זו נכללים כל מיני טכניקות אשר יגרמו לגוגל להקפיץ את האתר לראש תוצאות החיפוש. חלק מן הטכניקות לדוגמה הן: לכתוב בצורה דחוסה וחוזרת על עצמה את הכותרת של האתר וכך לגרום לגוגל לשים לב לאותו אתר. לדוגמה מאמר על תפוח ירוק - במקום לרשום תפוח ירוק בכותרת, אותו אדם יחזור על הביטוי תפוח ירוק שוב ושוב ושוב כדי שהמילים יושרשו היטב באתר וכך תעלה הרלוונטיות, וכך גוגל לא יוכל להתעלם מזה. עוד שיטה היא לכתוב עוד מילים בצבע לבן על רקע לבן כך שהקורא לא יראה אותן אך גוגל כן ובגלל עודף המילים המגוון, יש יותר סיכוי שאותו אתר יהיה בראש רשימת החיפושים. אממה - דרך הכובע השחור לא אתית ולא חוקית. גוגל קולט מהר מאוד מי מנסה "לתחמן" אותו והעונש הצפוי הוא מחיקת האתר או הטמעתו עמוק בתוך תוצאות החיפוש. (לדוגמה גוגל מפרסם 100 אתרים לפני אותו אתר וכך יטמיע אותו עמוק בתוך הרשת כך שכמעט אף אחד לא יצליח למצוא את האתר). שיטה זו לא שווה את הסיכון. כמובן שיש עוד עשרות שיטות כמו זיוף הקלקות, זיוף תגובות, צפיפות מילים, דחיסת תגיות מטא, החבאת תכנים באתר, ספאם באתרים, קניית דומיינים ועוד.

קידום אתרים כובע לבן

מדובר בשיטה של קידום אתר אורגני וחוקית. לדוגמה שימוש נכון בשיווק, במילים נכונות, בעבודה קשה על תוכן איכותי ועוד. שיווק יעיל לאתר, תתרום לכמות גדולה יותר של כניסות. פרסומות ומימון אתרים יכולים להגדיל את כמות הכניסות לאתר אך דרך זו לא תמיד אפקטיבית מכיון שאותו אתר אשר משתמש במימון, אמנם יהיה בין הראשונים בתוצאות החיפוש אך הגולש יראה שאותו אתר ממומן והדבר עלול להוריד מאמינות האתר. שיטה נוספת מתרכזת בתוכן האתר כדי לשפר את איכות הגלישה בו וכך, אתר זה ימונף לראש רשימת התוצאות בגוגל. בנוסף ישנם גם דרכים נוספות כמו שילוב תכני גולשים אשר מעמיקים את התוכן באתר, שימוש בכותרת מתאימה ובאוצר מילים נכון. יתרון בשיטות אלו הן שהן חוקיות ואמינות. שיטה נוספת היא התאמת האתר למנועי החיפוש אשר מבטיחה שהאתר יסרק יותר טוב על ידי גוגול. דרך הכובע הלבן לוקחת זמן אך היא הרבה יותר אפקטיבית לטווח הארוך.