איך קובעים תקציב לקמפיין ממומן?

אחרי מחשבה רבה החלטתם להשקיע חלק מתקציב הפרסום שלכם בקמפיין ממומן. הבנתם שזה יכול לעזור לקדם את האתר שלכם ולהביא לכם לקוחות רבים, וזה אכן יכול לעזור

איך יודעים כמה כסף לשים? איך יודעים איזה נתח מהתקציב להשקיע בממומן והאם כדאי לעשות את זה בגוגל או בכלל בפייסבוק? קודם כל חשוב לערוך תקציב מדויק לכל הפרסום של העסק ולאחר מכן לחלק אותו בין הפלטפורמות השונות. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

קמפיין ממומן בגוגל או בפייסבוק? אולי בכלל בשניהם?

לפני שמחליטים כמה כסף לשים על קמפיין ממומן, צריך להחליט איפה לעשות אותו. יהיו עסקים שיהיה כדאי להם להשקיע את מרבית התקציב על קמפיין בפייסבוק כי שם רוב הקהל שלהם נמצא. יהיו עסקים שדווקא קמפין בגוגל יביא להם תוצאות טובות יותר, ויהיו עסקים שיהיה להם כדאי לחלק את התקציב בין הגוגל לפייסבוק (או רשתות חברתיות אחרות). השיקולים צריכים להיות מותאמים לכל עסק באופן ספציפי בהתאם לקהל היעד שלו ולמגוון הפלטפורמות שברשותו.

תקציב ריאלי לקמפיין ממומן

אז מהו תקציב ריאלי לקמפיין ממומן? ובכן, גם כאן לא נוכל לתת לכם תשובה חד משמעית כיוון שזה תלוי עסק. זה תלוי בתקציב הפרסום הכללי שלכם, בגודל העסק, בגודל ההכנסות שלכם וכו'. ברמת העיקרון גם קמפיין ממומן עם תקציב נמוך יכול להביא תוצאות טובות אם מבצעים אותו בצורה נכונה. חשוב לפלח נכון את הקהל, לבחור את מילות המפתח הנכונות, ליצור את המודעה הטובה ביותר ומשם הדרך לקמפיין יעיל קצרה יותר, גם אם מושקע בו תקציב נמוך.

בדקו את המתחרים שלכם

כשמדובר על קמפיינים בגוגל חשוב לבחון היטב את המתחרים שלכם כדי לבחון את התקציב שתשקיעו בקידום האתר. אם אתם עסק קטן והמתחרים העיקריים שלכם הם תאגידי ענק, ייתכן ולא יהיה לכם כדאי להשקיע בקמפיין ממומן. רוב הסיכויים שלא תוכלו לעמוד מול התקציבים שהמתחרים שלכם ישקיעו, והקמפיין לא יביא תוצאות. במקרה זה יהיה כדאי לבחון פלטפורמות אחרות שיהיה כדאי להשקיע בהן. אם אתם עסק בלעדי יחסית והמתחרים שלכם אינם רבים (או אינם גדולים משמעותית) מכם, קמפיין גוגל יוכל להיות יעיל עבורכם. במקרה זה כדאי להשקיע נתח משמעותי מהתקציב עבור הקמפיין שכן זה יכול להשיג תוצאות טובות.