והיום: קצת על מדדים: אינטראקציות, המרות, נטישות ועוד

כל פעולת קידום חייבת להתחיל ולהיבדק בכל שלב אל מול המטרות שהוצבו לקמפיין הספציפי

אמנם העבודה שלנו קשה ומאתגרת, אבל אחד הדברים המספקים שבה היא היכולת למדוד את ההצלחה בביצועים בהשוואה למטרות. בתור מקדמי אתרים מומלצים אפשר להגיד שאנחנו מכורים לבדיקת נתונים ומדדים באתרים שאנחנו מקדמים (מקדם אתרים שלא סקרן לגבי זה לא עושה את זה מהלב!). אז כן, אנחנו בודקים בתדירות גבוהה את תוצאות הקידום שלנו, שמחים כשהן מעולות וחושבים איך לשפר כשהן פחות טובות. בתור בעלי אתרים זה מהווה יתרון גדול עבורכם כי זה יכול לתת לכם מושג על פעילות הקידום. אלו לא השערות או הערכות אלא מדדים ברורים ומדויקים שיצביעו על איכות וטיב פעילות הקידום באתר שלכם. יצא לכם להיתקל במושגים כמו "המרות" , אחוזי נטישה" או "אינטראקציות" ולא היה לכם נעים לשאול מה הם בדיוק אומרים? היום נבהיר את הכל! בואו נתחיל

מה זה יחסי המרה באתר?

חשוב לזכור שבסופו של דבר מה שחשוב לרוב בעלי האתרים הוא התוצאה הסופית. הכוונה היא כמובן להגדלת הלקוחות וכתוצאה מכך הגדלת מחזור הרווחים. יחס המרה באתר מלמד אותנו למעשה על אחוז הגולשים שביצעו את הפעולה שרצינו שיבצעו. זה יכול להיות רכישה באתר, הרשמה לניוזלטר, הורדה של מסמך מסוים או כל דבר אחר שנקבע. ניתן למדוד כמה מתוך הגולשים ביצעו את הפעולה שרצינו וניתן למדוד את זה באחוזים. ככל שהאחוז הוא גבוה יותר סימן שיחס ההמרה שלנו מצוין. במידה והאחוז נמוך, ניתן לעשות מספר פעולות באתר על מנת להגדיל אל יחס ההמרה.

אחוזי נטישה באתר - על מה הם מצביעים?

מדד נוסף שניתן לבחון לגבי פעילות האתר הוא אחוז הנטישה. הכוונה היא למספר הגולשים שעזבו את האתר לאחר זמן קצר יחסית, כלומר הם לא שהו בו פרק זמן מספיק ארוך בשביל לבצע רכישה או פעילות אחרת. ניתן לבחון אחוז נטישה ("שיעור יציאה") בגוגל אנליטיקס ולהשוות אותו לאחוז שהיה בחודש הקודם או בחודשים שלפניו. אחוז נטישה גבוה מצביע על כך שהגולשים חשבו כנראה שהאתר לא תורם או רלוונטי עבורם ולכן עזבו אותו מהר. גם במקרה הזה ישנן פעולות שניתן לבצע כדי להפחית את אחוז הנטישה באתר, להשאיר את הגולשים יותר זמן בו וכתוצאה מכך גם להגדיל את יחס ההמרה שדיברנו עליו בסעיף הקודם.

איך ניתן לשפר מדדים באתרים?

גם אם המדדים הראשוניים של אתר מסוים הם חלשים יש לא מעט דברים שאפשר לעשות. סך כל הפעולות האלו הן המהות של קידום אתרים כאשר הן אמורות לשפר את התוצאות ובהתאמה גם את הצלחת העסק. כדי לשפר יחס המרה נבחן את מבנה האתר, את חווית המשתמש שבו, את הפונטים, כפתורי הפעילות, התוכן כמובן, וכל מה שאמור לגרום לגולשים שלנו לבצע את הפעולות שנרצה שיבצעו. כדי להפחית אחוזי נטישה נבחן את מהירות טעינת האתר (אתר שנטען לאט גורם באופן מיידי לנטישה גבוהה), את התוכן שבו, העיצוב, שגיאות בהפעלה וכו'. לאחר שנטפל בכל הליקויים ונכניס לאתר תוכן איכותי ורלוונטי, נבחן שוב את המדדים ונפעל לשיפורם. פעילות קידום אתרים אינה מסתיימת לעולם!