חשיבות השימוש באנליטיקס בקידום אתרים

מדידת ביצועים כערך עליון בקמפיין - ולא רק דיגיטלי

לפני שנדבר על חשיבות השימוש באנליטיקס בקידום אתרים (ספוילר: הוא חשוב ממש!), כדאי להסביר מהו אנליטיקס. נצא מנקודת הנחה שלא כולם יודעים מה זה, למרות שמדובר בכלי יעיל ומפורסם במיוחד, וננסה לתאר מי הוא, מה הוא עושה ואיך הוא בדיוק עוזר לנו בקידום אתרים. גוגל אנליטיקס הוא למעשה כלי של גוגל שמאפשר לנו לעקוב אחרי תנועת הגולשים באתר שלנו, לנתח אותה ולהסיק ממנה מסקנות לטובת שיפור וקידום האתר. בנוסף לתנועת המשתמשים, גוגל אנליטיקס מאפשר לקבל מידע גם על המשתמשים עצמם: לבדוק מאיזה אזורים הם מגיעים, מאיזה מכשיר הם גלשו לאתר שלנו, מה הגיל שלכם, המין, תחומי העניין וכן פרטים נוספים. ולמה זה חשוב לנו כל-כך? כיוון שכך נוכל להתאים את האתר טוב יותר עבור קהל היעד שלו, מה שיוביל לקידומו ולהפיכתו לרלוונטי יותר.

גוגל אנליטיקס - למה צריך אותו?

אוקיי, אז אפשר לעקוב אחרי כמות הגולשים לאתר שלנו ואפשר להכיר טוב יותר את הגולשים. למה זה טוב בכלל? מה זה פה "האח הגדול"? אז זהו, שהמעקב סטייל "האח הגדול" הזה חושף אותנו לנקודות החוזק ונקודות החולשה של האתר שלנו. באמצעותו אנחנו יכולים לנתח את הנתונים ולשנות את דרך ניהול האתר שלנו כדי שתהיה יעילה יותר לקידומו. באמצעות הגוגל אנליטיקס נוכל להיות חכמים יותר ולהוביל את האתר שלנו למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.

לא מספיק להתקין גוגל אנליטיקס, צריך גם לדעת איך להשתמש בו

כדי להפיק את המירב מגוגל אנליטיקס, וכמו שכבר וודאי הבנתם יש הרבה מה להפיק ממנו, צריך להשתמש בו בצורה מקצועית. צריך להבין את לקרוא את כל הנתונים שהוא מציג ולנתח את הממצאים כהלכה. אנשי מקצוע מתחום קידום האתרים יוכלו לעזור לכם במשימה הזו ולהציע לכם דרכי פעולה נכונות עבור האתר שלכם.

האם אפשר לקדם אתרים בלי גוגל אנליטיקס?

אם אפשר? אומרים שהכל אפשרי אז כנראה שאפשר גם לקדם אתרים בלי להשתמש בגוגל אנליטיקס. אם זה כדאי? אנחנו מאמינים שלא. מדובר בכלי יעיל ביותר שמצליח לשפר ביצועים בצורה משמעותית ויש לו חשיבות גדולה במיוחד. הוא מציג נתונים שניתן לנתח ולהפיק מהם תכנית פעולה שתעזור לכם לקדם את האתר. ניתן להבין אילו מילות מפתח הביאו את הגולשים לאתר שלכם וכך להבין איזה תוכן מושך יותר כניסות. כמו כן ניתן לדעת איזה עמודים באתר ננטשים על-ידי הגולשים וכך לשפר אותם ואת ביצועי האתר. המידע שמסופק על-ידי גוגל אנליטיקס הוא משמעותי ביותר עבור קידום אתרים ולמרות שאפשר, לא מומלץ לקדם בלעדיו.