מה אומרים אחוזי הנטישה באתר?

תוכן האתר צריך לספק ערך משמעותי למי שהגיע דרך תוצאות חיפוש ולכן אחוז נטישה יכול לספק אינדיקציה מסוימת לגבי הערך של תוכן האתר והיכולת שלו "להחזיק" את הגולש המזדמן.

חכמים מאיתנו כבר קבעו בעבר כי "התוכן הוא המלך". תבנו את האתר הכי יפה, עם האפקטים והאנימציות המרשימות ביותר ותשלמו הון על קידום ממומן בגוגל. כל זה לא מחזיק מים אם בסופו של דבר תוכן האתר והיכולת שלו לעניין את הגולש לא מספקים. בעידן הגלישה במובייל בו גוגל בעצמו מעביר את אינדוקס האתרים השונים ל MOBILE FIRST ניתן למצוא גם קשר ישיר בין התאמת האתר לגלישה בטלפון לבין אחוזי נטישה. כולם אומרים לכם שאתם חייבים שבאתר שלכם יהיה אחוז נטישה נמוך. שרק ככה הוא יתקדם בגוגל ושאם לא תעבדו על זה אתם עלולים למצוא את עצמכם הרחק מאחור. אם אין לכם באמת מושג מה זה "אחוזי נטישה" תדעו שאתם לא לבד ואף פעם לא מאוחר ללמוד. בתור בעלי אתר אתם מוכרחים להכיר את המושג הזה ולהיות עם יד על הדופק בכל מה שקשור אליו. בשורות הבאות נסביר אחת ולתמיד מהם אחוזי הנטישה באתר, איך מודדים אותם, עד כמה הם משפיעים על המיקום בגוגל ואיך אפשר לשפר את הנתונים. הנה כל הפרטים

אחוזי נטישה באתר - מה זה בדיוק ואיך מודדים את זה?

גוגל מודד אחוז נטישה על ידי בדיקת כמות הגולשים שעזבו את האתר שלכם לאחר שהייה בעמוד אחד בלבד. מבחינת גוגל מי שלא עבר לעמוד אחד נוסף לפחות נחשב "נוטש" והוא נכלל באחוזי הנטישה שנמדדים. מודדים את זה באמצעות גוגל אנליטיקס שיודע בדיוק כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם בכל רגע נתון ובכמה עמודים הם היו. ישנה בעייתיות מסוימת עם המדידה שכן גם אם גולש מסוים היה במשך שעה וחצי באתר שלכם אבל רק בעמוד אחד ממנו הוא נכנס, הוא ייחשב כנוטש על אף הזמן הארוך בו בילה באתר.

השפעת אחוז הנטישה על מיקום האתר בגוגל

בתור מקדמי אתרים אנחנו עוסקים באופן יום יומי בבדיקת אחוזי הנטישה באתרים שאנחנו מקדמים, ולא סתם. לאחוז הנטישה השפעה על דירוגו על ידי גוגל וככל שהאחוז יהיה גבוה יותר, כך הדירוג של האתר יפגע. גוגל שם דגש גדול על אחוזי הנטישה ולוקח את זה בחשבון כשהוא קובע את דירוג האתר. הדירוג הוא זה שיקבע את מיקום האתר שלכם בשורות החיפוש וכמובן שהוא לא מושפע רק מאחוזי הנטישה, אלא מגורמים נוספים.

איך מורידים את אחוז הנטישה באתר?

כדי להוריד את אחוזי הנטישה יש לנקוט במספר פעולות. ראשית כל, חשוב לוודא שהאתר שלכם רספונסיבי וקריא בכל פלטפורמה דיגיטלית. ברגע שהוא אינו כזה הגולש שיגיע אליו וייתקל בטקסט שבור או תמונה שלא עולה טוב, יצא ממנו באופן מיידי. בנוסף לכך עליכם להקפיד על מהירות טעינת האתר ולוודא שהוא עולה מהר כדי שהגולשים לא יתייאשו וינטשו אותו. דאגו לוודא שהמעבר בין הדפים עובר באופן חלק וכמובן שהעיצוב וחווית המשתמש בו טובים. כל אלו יגרמו לגולשים להישאר באתר זמן רב יותר ויורידו את אחוזי הנטישה. ניתן גם להגדיר בקודים שבאתר את זמן השהייה המינימלי שבאמצעותו נקבעת עזיבה. הכוונה היא להגדיר זמן של למשל 20 שניות שכל מי שנשאר מתחת לזמן הזה נחשב לנוטש. שאלו את מקדם האתרים שלכם!