מעקב וניתוח נתוני אתר אינטרנט

הקמתם אתר אינטרנט. השקעתם כסף והמון זמן בעיצוב שלו, בתכנון חווית המשתמש, בהעלאת תכנים איכותיים ותמונות. ועכשיו מה?

רגע לפני שאתם מתיישבים רגל על רגל כדי לקצור את כל הפירות, תדעו שהעבודה שלכם בעצם רק מתחילה. זה לא שכל העבודה שעשיתם הייתה לשווא (היא הייתה נחוצה מאוד), כמו שהעבודה על אתר אינטרנט לא מסתיימת לעולם. כדי להפוך אותו לאתר רווחי ומצליח צריך לעקוב אחריו כל הזמן, לערוך ניתוח נתונים ולהסיק מסקנות כיצד ניתן לשפר ולייעל אותו. אל תדאגו, אנחנו יודעים שיש לכם המון דברים להתעסק בהם, דברים שאתם טובים בהם ומבינים בהם. אנחנו ב-BGO מדיה כאן כדי לעזור לכם בתחום הטיפול והתחזוקה השוטפת של האתר. נבצע מעקבים (בתוכנות ייחודיות שנועדו בדיוק למטרה הזו), ננתח את הנתונים שהתקבלו, נסיק מסקנות ונדאג שהאתר שלכם ישיג את המטרות שלשמן הוקם.

כלים לסריקת אתרי אינטרנט

בתור בוני ומקדמי אתרים יש לנו כלים ותוכנות שמסייעים לנו לעקוב בדריכות אחר פעילויות האתרים שלנו. באמצעות הכלים האלו אנחנו יכולים לבדוק כמות כניסות לאתר, כמה זמן שהו בו המבקרים, האם הם יצאו תוך זמן קצר או נשארו בו במשך דקות ארוכות, וכן פרמטרים נוספים. האמצעים האלו מאפשרים לנו לסרוק את אתרי האינטרנט שאנו מטפלים בהם ולדלות את כל המידע החשוב ביותר כדי לשפר אותם.

מה בודקים במעקב אתרי אינטרנט?

כשאנחנו מבצעים מעקב אתרי אינטרנט אנחנו בוחנים פרמטרים רבים שיתנו תמונת מצב מלאה על האתר. מעבר לכמות הכניסות וזמן השהות באתר, אנחנו בוחנים את מהירות הטעינה שלו, את התאמתו לגלישה בנייד, את המיקומים שלו במילות החיפוש הרלוונטיות אליו, האם יש שגיאות באתר ועוד. כל אלו הם מדדים עבורנו לבחינת יעילותו של האתר וכשעולות בעיות אנחנו מטפלים בהן באופן מיידי ונקודתי.

מעקב וניתוח נתונים באתרים - למה זה חשוב?

החשיבות שבפעולות האלו היא רבה במיוחד והיא חלק ממשימות קידום אתרים. רבים חושבים שהמשמעות של קידום אתרים היא העלאה של תוכן איכותי באתר, שהיא אכן חשובה, אך לא בזה מסתיים קידום האתר. ניתוח הנתונים ומעקב אחר התוצאות שהאתר משיג הם חלק בלתי נפרד מקידומו והוא עומד לצד הדאגה לתוכן איכותי ושיווקי מתאים. כשגוגל (או כל מנוע חיפוש אחר) מחליט אילו אתרים יהיו ראשונים ואלו אחרונים הוא מתייחס גם לתוכן אך גם למבנה האתר, מהירות הטעינה, התאמתו לנייד ועוד. בגלל זה המעקב והניתוח הם הכרחיים ורק בזכותם נוכל לשפר את האתר ולהפוך אותו ליעיל יותר ומצליח יותר.