מקדמי אתרים ממליצים: בחירת דומיין

לפני עיצוב האתר, לפני יצירת תוכן והעלאה של תמונות, טקסט או כל דבר אחר- אתם צריכים דומיין

למקרה שיש כאלה שהמונח לא ברור עבורם רק נציין שדומיין זה השם של האתר כפי שיופיע בשורת הכתובת. כך למשל: www.xxxx.co.il . יש חשיבות רבה לדומיין שתבחרו וזה לא משהו שאפשר לעשות "על הדרך". קחו לכם זמן כדי לבחור את הדומיין כי הוא ילווה אתכם לאורך כל זמן שהאתר פעיל. למרות שאפשר לשנות דומיינים זה לא מומלץ ולכן עדיף להתעכב עכשיו מאשר להתחרט ולעשות שינויים אחר כך. צוות מומחי קידום אתרים של חברת של BGO מדיה עם טיפים לבחירת הדומיין המושלם.

בחרו דומיין עם שם קליט

לא משנה כמה יצירתיים אתם במקרה של בחירת דומיין, מומלץ להשאיר את היצירתיות בצד ולהישאר עם הפרקטיות. את היצירתיות תישמרו לשלבי כתיבת התוכן או עיצוב האתר וכאן תתמקדו בבחירת דומיין קליט. ככל שהדומיין יהיה קליט יותר כך אנשים ימצאו אתכם בקלות רבה יותר על פי חיפוש בגוגל. המטרה שלנו היא שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם ימצאו אתכם בקלות (בין אם בחיפוש שרירותי ובין אם על-ידי המלצות שיגיעו אליהם), וככל שהדומיין יהיה קליט יותר המשימה תהיה פשוטה יותר.בנוסף לכך מומלץ לבחור דומיין שרלוונטי לתחום העיסוק שלכם. כך למשל אם אתם עוסקים בגינון , רצוי שזה יבוא לידי ביטוי בדומיין.

חפשו דומיין שיהיה קל לכתיבה ואיות

פעמים רבות תמצאו את עצמכם מאייתים את הדומיין במטרה לכוון לקוחות לאתר שלכם. זה יכול להיות בשיחת טלפון, פגישה ברחוב או מפגש עסקי עם לקוחות פוטנציאלים. ישנה חשיבות רבה לדומיין קל לאיות ולכתיבה, ללא אותיות שאפשר להגות בכמה אופנים (ש', ס, צ, וכו') . אל תכניסו יותר מידי מילים לדומיין, גם כי אין מקום למספר מילים בלתי מוגבל וגם כי כך יהיה לכם קשה יותר לאיית ולאנשים אחרים להקליד אותו. פשטו את הדברים כמה שאתם יכולים! זה הסוד לדומיין מוצלח.

תפיסת דומיין קיים - מה כדאי לדעת

חשוב לדעת שבעלות על דומיין ניתנת לזמן מוגבל ויש לחדש אותה בכל תקופה. מעת לעת אנו עדים לדומיינים מבוקשים שאנשים שכחו לחדש אותם או בחרו שלא לעשות זאת. ברגע שדומיין לא מתחדש, ישנו פרק זמן מסוים שלאחריו הוא עובר לנחלת הכלל ויכול להיות שלכם. התחום הזה מכונה "צייד דומיינים" ויש אנשים שעוקבים אחרי דומיינים במטרה לנכס אותם לעצמם ולהצליח להתקדם בגוגל. יש לכך יתרונות רבים כיוון שמדובר בדומיין מוכר שכבר "עשה דרך" וצבר שם. כמובן שיכולים להיות גם חסרונות לדומיין קיים ולא תמיד זה ישתלם לנו. לפעמים יש סיבה שאנשים בחרו לא לחדש את הדומיין כך שלא כל הנוצץ בהכרח זהב...