נוכחות עסק ברשת - איך לעשות את זה נכון?

יש לכם עמוד פייסבוק ואתר אינטרנט ונדמה לכם שהנוכחות שלכם ברשת מספיקה?

אז זהו, שלמרות שעמוד פייסבוק ואתר הם חשובים, צריך לדעת מה לעשות איתם ואיך לתפעל איתם כדי שישיגו את המטרות שלשמן הוקמו. שיווק באינטרנט הוא זול יותר (בהשוואה לשיווק בטלויזיה, רדיו או אמצעי מדיה אחרים), הוא ממוקד יותר (ניתן לשווק ישירות לקהל היעד שלנו) ויש שיגידו שהוא גם יעיל יותר. אז כן, אתם חייבים להיות באינטרנט ואתם לא באמת יכולים להרשות לעצמכם "לדלג" על הערוץ השיווקי הזה. אתם לא חייבים לעשות את זה בעצמכם ונשמח להציע לכם שירותי שיווק באינטרנט. כך תוכלו להתרכז בניהול העסק ובמשימות שאתם יודעים לעשות הכי טוב, בזמן שאנחנו נדאג לנוכחות העסקית שלכם ברשת.

קידום אתרים ממומן ואורגני

אם יש לכם אתר אינטרנט של העסק, עכשיו נותר רק לדאוג שהוא יגיע לקהל היעד שלכם ויפיץ את בשורת העסק שלכם ברחבי הרשת. קוראים לזה נוכחות אבל אפשר גם להתייחס לזה כשיווק לכל דבר ועניין. כדי להגביר את נוכחות האתר שלכם עומדות בפנינו שתי אפשרות: קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן. הראשונה מתייחסת לסדרת פעולות שנבצע באתר כדי לדאוג שימוקם גבוה בשורות החיפוש בגוגל, בביטויים הרלוונטים לתחום העיסוק. קידום ממומן הוא למעשה קמפיין פרסומי בו נשלם לגוגל כסף כדי שימקם את האתר שלנו גבוה בתחום הרלוונטי. שתי הפעולות יעילות והבחירה בניהן צריכה להיות מותאמת למטרה שעומדת מולנו.

שיווק בפייסבוק

כל התחום של פרסום בפייסבוק השתנה לבלי היכר מאז הקמת הרשת החברתית ועד היום. אין ספק שמדובר בערוץ שיווקי יעיל במיוחד, כל עוד יודעים לפעול בו נכון. הקמת עמוד פייסבוק והעלאת תכנים על בסיס יומי שבועי אינם מספיקים לבדם, וכדי להגיע אל קהל היעד שלכם תצטרכו להתאמץ יותר. ייתכן ותצטרכו אפילו לשלם על כך כסף לפייסבוק (קמפיינים ממומנים) כדי למקסם את התוצאות. כדי להצליח ליצור נוכחות עסקית בפייסבוק יש לנהל קמפיין חכם ומקצועי תוך שימוש בשלל האופציות שמציעה הרשת החברתית. ניתן למשל לפלח במדויק את קהל היעד לפי העדפותיו, ניתן "לצבוע קהלים" ולכוון פרסומת לכל מי שביקר באתר שלנו, הגיב לפוסטים שלנו או צפה בסרטונים שהעלינו. בנוסף לכך יש לערוך אופטימיזציה לקמפיין על בסיס יומי כדי לוודא שהכסף ששמנו לא יורד לטימיון ומשיג את התוצאות המצופות. קמפיינים בפייסבוק יכולים להיות יעילים ביותר, אם רק עושים אותם נכון.

שיווק ביוטיוב, לינקדאין, פינטרסט<

למרות שגוגל ופייסבוק הם העיקריים והמוכרים, אי אפשר לדבר על נוכחות עסקית ברשת בלי להזכיר את היוטיוב, לינקדאין, פינטרסט, טוויטר ורשתות חברתיות אחרות. נוכחות עסקית מוצלחת אמורה לחלוש על ערוצים רבים (כמובן לאחר מחשבה ובחינת התאמתם לעסק הספציפי). גם ברשתות האלו ניתן לבצע פירסום ממומן או אורגני ולהגיע לקהל היעד שלנו בדרך מהירה, זולה (יחסית) ויעילה.