סימון מידע באתר עבור גוגל

בנייה של אתר היא מורכבת ומסועפת כמעט כמו בנייה של בית. נכון שהיא לא כרוכה במאמץ פיזי אבל כדי שהאתר שלכם יהיה יציב ויעיל (כמו הבית שלכם), צריך לעשות את זה בחוכמה

מדובר במלאכת מחשבת של ממש שלוקחת בחשבון המון פרטים, גם כאלה שאולי לא חשבתם שקיימים וכל זה עוד לפני שהתחלנו לדבר על התחזוקה השוטפת שלו וההתעסקות האינסופית בהתאמה לקווים המנחים של גוגל לבוני אתרים המתעדכנים מידי תקופה - בהנחה שהשאיפה שלכם היא להופיע ראשונים בגוגל במילות חיפוש הרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם. על סימון מידע בקוד האתר שמעתם? על מיקרודאטה, סכמות, ריץ' סניפטים ומילים נוספות שנשמעות למי שלא מקדם אתרים כמו קללות????? מדובר באחת מהדרכים החכמות שמאפשרות לנו לבנות אתר תוכן מקצועי שבאמת נותן ערך לגולשים ומאפשר לקדם אותו בגוגל ביעילות רבה יותר. ככה זה עובד:

סימון מידע מפורט שמסביר לגוגל מה זה כל דבר

סימון מידע באתר מתבצע באמצעות כתיבת קוד ספציפי לכל תחום של מידע. את רשימת הנושאים המלאה וקוד הדגמה לתקן העולמי תוכלו למצוא באתר schema.org. כל פיסת מידע באתר שלכם תקבל את הקוד הרלוונטי וכך גוגל ידע להבחים קודם כל באיזה סוג מידע מדובר. כך למשל מוצר, שירות, משרה או כל דבר אחר באתר יקבל את הקוד שמתאים לו וגוגל ידע בדיוק באיזה מידע מדובר. מתכנתים מקצועיים ידעו להתאים לכל מידע בדיוק את הקוד הנכון לו באופן שיסרק היטב על ידי גוגל ויגרום לאתר להתקדם טוב יותר.

סימון של תשובות לשאלות

בנוסף למידע אודות מוצרים ושירותים באתר שלכם, ישנה אפשרות לסמן תשובות לשאלות פופולריות שנשאלות בגוגל. כך למשל אם אתם מוכרים כרטיסים להופעות תוכלו לסמן אותם כתשובה לשאלה: "מתי יש הופעה של עומר אדם?". זה יוביל למצב שבכל פעם שמישהו יקליד את השאלה הזו בגוגל, המידע מהאתר שלכם יימשך. זה יאפשר לו להגיע לגולשים רבים יותר, להגדיל את התנועה בו ומכאן גם להגדלת המכירות והרווחים שלכם.

למה בכלל צריך את זה?

סימון מידע הוא תהליך שלוקח לו מעט זמן וגוזל לא מעט אנרגיה. ולמרות זאת, הוא תהליך הכרחי שישפיע באופן מובהק על הקידום. ככל שתשקיעו מאמץ בסימון כמה שיותר מידע עבור גוגל, כך הוא ייסרק ויקרא טוב יותר. ככל שהאתר יהיה מסומן כך גוגל יוכל להציג אותו או מידע ממנו בתשובה לשאילתות רבות יותר, מה שישפיע באופן ישיר על הקידום שלו. ככל שיהיה לגוגל יותר מידע האתר שלכם יקבל מעין עדיפות ויגיע אל הגולשים הפוטנציאלים שלכם באופן טוב יותר.