פתרונות טכניים להנעה לפעולה

אנחנו משקיעים באתר שלנו הרבה מאוד כסף. אנחנו דואגים שהוא יהיה מעוצב, צבעוני, מעודכן, שהגלישה בו תהיה מהירה, שהוא יטען תוך זמן קצר, וכמובן שם יופיע בעמוד הראשון בגוגל

כל זה טוב, יפה וגם נחוץ, אך צריך לזכור שהמטרה העיקרית של בניית אתר אינטרנט לעסק היא הפיכת הגולשים ללקוחות. כדי להשיג את המטרה הזו יש ליצור "כפתורים" שיובילו לקריאה לפעולה. מדובר על פתרונות טכניים שיצרו אצל הגולשים את הרצון לבצע את הפעולה שתעביר אותם שלב נוסף בדרך להיות לקוחות שלנו. בשורות הבאות נסקור מגוון סוגי כפתורי קריאה לפעולה שיכולים להיות באתר שלכם. כמובן שחשוב לזכור שלכל סוג של אתר יתאים פתרון אחר ויש לבחון את התמונה במלואה לפני פיתוח ובניית האתר.

מה זה כפתורי קריאה לפעולה?

כפתורי הנעה לפעולה, או בשמם הלועזי call to action, הם אלו שממקומים בדפים השונים באתר שלנו או בדף נחיתה ספציפי שנקים. הבחירה בסוג הכפתור צריכה להיות מותאמת למטרה שלנו. כדי לבחור את סוג הכפתור הנכון יש לענות על מספר שאלות: האם אנחנו רוצים שהגולשים יוסיפו מוצרים לסל הקניות ויבצעו רכישה? האם אנחנו רוצים שהם ישאירו פרטים? האם אנחנו רוצים שהם יחייגו אלינו? אולי בכלל שיורידו קובץ או אפליקציה מסוימים? וכו'. לאחר שנענה על שאלות אלו ונמפה היטב את המטרות שלנו נוכל לבחור את הכפתור המתאים לנו.

סוגי כפתורי הנעה לפעולה

למרות שיש פתרונות קריאה לפעולה מקובלים, תמיד תוכלו להיות מקוריים ולהמציא פתרונות אטרקטיביים משלכם. בין המוכרים יותר ניתן למנות את : "שלח" , "חייג" , "הוסף לסל הקניות", "הורד עכשיו" ואחרים. חשוב לזכור שהטקסט על הכפתור הוא חשוב אך לא מספיק בשביל "לעשות  את העבודה". יש לחשוב על מיקום הכפתור ולדאוג שהוא יוצב באופן בולט לעיני הגולש. פיתוח אתר מסחר (או אתר תדמית) צריך להיעשות תוך מחשבה רבה על הנעת הגולשים לבצע את הפעולות שאנחנו זקוקים להן בשביל להפוך אותם ללקוחות שלנו.

עיצוב כפתור קריאה לפעולה

אחרי שבחרנו את סוג הכפתור , את הטקסט שיהיה עליו ואת המיקום - יש לחשוב על עיצוב כפתור call to action. המטרה שלנו היא שהכפתור שבחרנו יוביל לאחוזי הקלקה גבוהים כאשר הקלקה היא שלב נוסף בדרך להגדלת מאגר הלקוחות שלנו. הכפתור יכול להיות מרובע, עגול (או אולי בכלל צורה אחרת), הוא צריך להיות בצבע בולט ביחס לשאר הטקסטים או התמונות שבאתר, והוא צריך להתאים לקהל היעד שלנו. חשבו היטב על עיצוב הכפתור (אפשר גם לעבוד בשיטה של ניסוי וטעיה כדי לבחון איזה כפתור מביא הקלקות רבות יותר). ככל שתיצרו פתרון הנעה לפעולה מדויק יותר כך תוכלו להביא לקוחות רבים יותר. חברת BGO מדיה עוסקת בתחום של בניית אתרי אינטרנט וכן קידום אתרים ונשמח לעזור לכם ליצור אתר אפקטיבי שיתרום לעסק שלכם.