קודש הקודשים של מקדמי אתרים - מה זה אנליטיקס?

בתור מקדמי אתרים לא נגזים אם נגיד ש"אנליטיקס" הוא התנ"ך שלנו. אנחנו פותחים אותו כל בוקר, מעיינים בו לאורכו ולרוחבו, מתייחסים בכל הרצינות למה שכתוב בו, וקובעים את צעדינו בהתאם למה שעולה ממנו.

אז תגידו לנו אתם - תנ"ך או לא תנ"ך? אז מה זה בעצם האנליטיקס הזה? למה צריך אותו? האם כל אחד יכול להשתמש בו או שהזכויות שמורות רק למי שעוסק בקידום אתרים? צוות המומחים של "קידום אתר" עם כל מה שרציתם לדעת על אנליטיקס ולא העזתם לשאול.

מה זה אנליטיקס?

אנליטיקס, או בשמו המלא "גוגל אנליטיקס", הוא למעשה שירות שמעניקה גוגל כדי לעקוב אחרי תנועת הגולשים באתר שלכם. המערכת המתוחכמת הזו יכולה להראות מיד מפורט ומדויק על כל מה שקורה באתר שלכם. מה למשל? אז ככה: כמה כניסות היו לכם ביום, בכמה דפים באתר שלכם צפו אנשים, כמה זמן הגולשים נשארו באתר, באיזה עמוד הם נשארו הכי הרבה, כמה אנשים "נטשו" את האתר במהירות, כמה מבקרים באותו היום היו מבקרים חדשים וכמה מהם היו מבקרים חוזרים. הנתונים מוצגים בצורה ברורה ונוחה להבנה כך שכל בעל אתר (או מקדם אתרים) יכול להבין בדיוק מה האתר שלו עשה ביום מסוים.

מה עושים עם גוגל Analytics?

אחרי שהבנתם שגוגל אנליטיקס יכול לספק לכם המון מידע מפורט ומדויק, אתם בטח שואלים את עצמכם: "מה נעשה עם כל המידע הזה?". ובכן, המידע הזה יאפשר לכם לערוך ניתוח של האתר ולהבין מה עובד יותר ומה פחות. למה זה טוב? כיוון שכך תוכלו לערוך שינויים והתאמות ולהפוך את האתר לטוב יותר. זה ישפיע באופן ישיר על הקידום שלו ויסייע לכם במשימה המאתגרת הזו. גוגל אנליטיקס היא מערכת חובה לכל אתר והיא מספקת מידע אמין שהכרחי לתפעול מקצועי ומדויק שלו.

איפה לומדים שימוש באנליטיקס?

ברמת העיקרון קריאת הנתונים בגוגל אנליטיקס היא יחסית פשוטה ונוחה. המידע מוצג באופן ברור וקריא וגם מי שלא עוסק בקידום אתרים באופן מקצועי יכול להבין אותו גם בלי ללמוד את זה באופן מקצועי. יחד עם זאת, כדי לעשות שימוש מושכל בנתונים שעולים ממנו, כן דרושה הבנה בקידום אתרים. את זה שבעמוד מסוים היה לכם אחוז נטישה גבוה כמעט כל אחד יכול לקרוא בקלות, אבל מה עושים עם הנתון הזה? את זה לא כל אחד יודע. מקדמי אתרים מקצועיים גוזרים מהנתונים שעולים באנליטיקס את הפעולה הדרושה כדי לתקן ולייעל את האתר.