קידום בפייסבוק ב 2021

יש לכם דף עסקי, אתם מקפידים להעלות בו תכנים מגוונים, תמונות של המוצרים שלכם וטקסטים שיווקיים מוקפדים

הכל טוב ויפה, רק שפייסבוק עורכת שינויים משמעותיים ואם לא תשכילו להתעדכן בהם ולפעול על פיהם אתם עלולים להישאר מאחור. אם בשנת 2015 עסקים יכלו לפרסם ממש בחינם ברשת הפייסבוק, ולזכות לחשיפה עצומה, ב-2021 זה כבר ממש לא תקף. פייסבוק משמשת כערוץ פרסומי לכל דבר ועניין וכמו שלא הייתם חושבים לבקש לפרסם בחינם בעיתון או בטלוויזיה, כך אין סיבה שתשאפו לעשות זאת ברשת החברתית הגדולה בעולם. בשנה האחרונה קידום אורגני בפייסבוק כמעט ואינו אפשרי ואת מקומו מחליף קידום ממומן שנחשב ליעיל במיוחד. בדיוק כמו כל מהלך שיווקי אחר, גם קידום ממומן צריך להיעשות בצורה מקצועית שתשיג חשיפות, לידים ותגדיל את מאגר הלקוחות של העסק שלכם. בשורות הבאות נסקור את השינויים שעבר התחום של  פרסום בפייסבוק בשנים האחרונות ונציע דרכים לעמוד באתגרים ובמהמורות הצפויות בדרך.

קידום אורגני בפייסבוק

עד לפני זמן קצר, בעלי עסקים יכלו לפרסם את עצמם ללא כל עלות. הם היו מעלים פוסטים בעמוד העסקי והיו זוכים לחשיפות גדולות שבעקבותיהן הגיעו גם לידים רבים. נכון לשנת 2021 החשיפה של הפוסטים האורגניים בפייסבוק ירדה בצורה דרסטית כאשר כמעט ולא ניתן למצוא אותם בפיד. השינוי הגדול הוביל לכך שישנו צורך מהותי בקידום ממומן כדי להגיע לקהל האוהדים שלכם וגם לכאלו שאינם. אז האם צריך לוותר על פוסטים אורגניים בפייסבוק? עדיין לא. תוכן מגוון הוא חשוב והוא תורם לתדמית העמוד שלכם, כך שממש לא כדאי לוותר עליו. יחד עם זאת, יש להקפיד על ניהול קמפיינים ממומנים אפקטיביים ומדויקים שיעמדו לצד הפוסטים האורגניים שלכם. השילוב בין השניים יצור גם תדמית ראויה לעמוד שלכם (שיתעדכן כל העת ולא יראה "עזוב") וגם יאפשר לכם להגיע לכמה שיותר אנשים.

קידום בפייסבוק עם מנהל מודעות

מנהל המודעות הוא כלי מתקדם ויעיל ביותר שעבר לא היה קיים ועדיין רבים מידי אינם מודעים לקיומו. פעם ברירת המחדל הייתה ללחוץ על "boost post" ולקוות שכך התוכן יגיע לאנשים רבים. הפעולה הזו היא בזבוז כסף לשמו וגוררת חשיפה לקהל שאינו רלוונטי. באמצעות מנהל המודעות תוכלו ליצור פילוח מדויק לקהל שלכם ולהתאים לכל אחד את המודעה הרלוונטית עבורו. ניתן להוסיף לכל מודעה את הלחצן המתאים לה (חייג עכשיו, מידע נוסף, לשלוח אותם ישירות לאתר שלכם, להפנות אותם להוריד אפליקציה ועוד). מנהל המודעות נכון לשנת 2021 הוא מפורט ומציע שלל אפשרויות פרסום מדויקות במיוחד. הוא מאפשר לנהל מספר קמפיינים במקביל, לעקוב אחריהם, ולבצע אופטימיזציה ושינויים תוך כדי הקמפיין ובהתאם לתוצאות שהוא מציג.

יצירת קהלים בשיווק בפייסבוק

שינוי משמעותי בקידום ממומן בפייסבוק שהתחיל לאחרונה ותופס תאוצה בשנת 2021 נוגע ליצירת קהלים. אם בעבר ניתן היה לפלח את הקהל בעיקר לפי גילאים, מיקום ותחומי עניין, כיום האפשרויות הן גדולות בהרבה. אפשר ליצור קהלים מותאמים אישית לפי פרמטרים רבים כמו למשל: גולשים שביקרו באתר שלכם, גולשים שהגיבו לפוסט שהעליתם, רשימת מיילים ועוד. זה מאפשר לכם להגיע ישירות לאנשים שכבר הביעו התעניינות במוצרים או בשירות שלכם ולתת את הפוש האחרון כדי לגרום להם לבצע רכישה. פייסבוק היא תשתית מצוינת לפרסום מבין ערוצי המדיה השונים, ויש שיגידו שהיא גם היעילה ביותר. כדי לנצל את התקציב באופן נכון יש להקפיד על ניהול קמפיינים מקצועי ומדויק שיצליח להגיע אל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ולהפוך אותם ללקוחות אמיתיים.