רימרקטינג בגוגל ופייסבוק - יתרונות וחסרונות

כשאנחנו משקיעים תקציבים בשיווק באינטרנט אנחנו רוצים שזה יגיע לקהל יעד פוטנציאלי, אנחנו רוצים שזה יביא לידים, אנחנו רוצים שהכסף שלנו ינוצל בחוכמה ואנחנו רוצים שזה יהיה יעיל.

בניגוד לשלטי חוצות או פרסום בעיתון, פרסום באינטרנט מאפשר לנו להגיע באופן מדויק וממוקד אל קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, מה שתורם לשיווק בעל משמעות וערך מוסף. אי אפשר לדבר על שיווק דיגיטלי יעיל ומוצלח  מבלי להזכיר את הרימרקטינג. מדובר למעשה באופציה מתקדמת שמאפשרת לנו להגיע אל לקוחות שכבר ביקרו באתר שלנו, מתוך הבנה שהסיכויים להפוך אותם ללקוחות שלנו הם גבוהים יותר. ניתן להשתמש ברימרקטינג גם בפייסבוק וגם בגוגל ובשני המקרים צריך לעשות את זה במקצועיות כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. יצאנו לבדוק מהם היתרונות והחסרונות של השיטה והאם זה מתאים למותג שלכם.

רימרקטינג בפייסבוק - מהם היתרונות והחסרונות שחייבים להכיר לפני שיוצאים לדרך?

כדי ליצור קהל רימרקטינג בפייסבוק תצטרכו להשתיל קוד באתר שלכם שלמעשה "יצבע" את כל הקהל שביקר בו ולאחר מכן גלש בפייסבוק. לאחר מכן תיצרו מודעה ספציפית שתופיע בפייסבוק  (וגם באינסטגרם) תגיע בדיוק לקהל הזה ותשכנע אותו לשוב לאתר, אחרי שכבר ביקר בו כאמור וזו לא פעם ראשונה שהוא שומע עליו. זו נחשבת לשיטת שיווק דיגיטלית יעילה במיוחד שמצליחה ליצור המרות רבות ולשכנע את הגולשים לבצע את הרכישה של המוצר או הזמנת השירות. היתרונות של רימרקטינג בפייסבוק הם רבים והבולט שבהם הוא שניתן כך להגיע לקהל הספציפי שהיה באתר שלכם (ניתן אפילו ליצור מודעות לקהל שביקר בעמודים ספציפיים באתר). המודעות שתיצרו למעשה "ירדפו" אחרי המבקרים באתר וישמרו אותם בתודעה שלהם עד אשר יחליטו לבצע רכישה. החיסרון הוא שבמידה ואין לעסק שלכם אתר אינטרנט אלא רק עמוד פייסבוק, שיווק רימרקטינג בפייסבוק אינו רלוונטי אליכם.

מודעות רימרקטינג בגוגל אדוורדס -אחת משיטות השיווק היעילות ביותר

בדיוק כמו רימרקטינג בפייסבוק, גם בקמפיינים ממומנים בגוגל, זו נחשבת לשיטת שיווק יעילה במיוחד. אחרי שהגולשים ביקרו באתר שלכם הם "נצבעו" וכאשר הם ימשיכו לגלוש באתרים הבאים, המודעה של העסק שלכם "תרדוף" אותם. גם במקרה הזה סיכויי ההמרה הם גבוהים ולכם יש אפשרות להישאר בתודעה ולשכנע את מי שכבר ביקר אצלכם ומכיר אתכם. בעבר היה לרימרקטינג בגוגל חיסרון ברור שהתבטא בכך שלא ניתן היה לעקוב אחרי גולשים שגלשו ממכשירים שונים, דבר שפגע ביעילות הקמפיין. מאז התגברו על זה וניתן לעקוב אחרי גולשים במכשירים שונים.

דברים שחייבים לדעת שעושים קמפיין רימרקטינג

כפי שציינו בהתחלה, ישנם כללים ברורים לביצוע קמפיין רימרקטינג ולמרות שנדמה לכאורה כי הוא פשוט וקל (רק להטמיע קוד באתר, לא?), זה לא באמת כך. נכון שהקהל נצבע באופן אוטומטי אבל צריך להתאים את המודעות באופן מקצועי ונכון כדי שהן יצרו את האפקט הנכון ויובילו לתוצאות הטובות ביותר. זה מתחיל בקריאטיב של המודעה, בטקסט שתבחרו, בצבעוניות, וימשיך לבניית הקמפיין שככל שהוא יהיה מקצועי יותר כך תוכלו להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלכם, ולנצל את התקציב באופן הראוי ביותר.