תוצאה ראשונה בחיפוש

כולם אומרים לכם שאתם חייבים להיות בעמוד הראשון בגוגל, שזה מביא כניסות לאתר, שזה מביא כסף לעסק ושאסור לכם לוותר על המקום הזה

למה זה באמת כל-כך חשוב? לפי מחקרים שביצעו על התנהגות גולשים ברשת האינטרנט, התוצאות הראשונות מקבלות את אחוז ההקלקות הגבוה ביותר. האתרים שנמצאים במקומות הראשון, השני והשלישי יזכו ברוב הכניסות אליהם, כאשר האתר שנמצא במקום הראשון מקבל את אחוז ההקלקות הגדול ביותר, בפער ניכר מעל המקומות השני והשלישי. הנתונים המעניינים האלו מסבירים טוב יותר מאיתנו כמה חשוב להיות תוצאה ראשונה בחיפוש בגוגל. הנה כמה דברים שלא כדאי לדלג עליהם כדי להבטיח לעצמכם את המקום הראשון.

בניית אתר רספונסיבי

לפני שמתחילים לחשוב ולתכנן פעולות קידום אתרים, יש לבחון את מצב האתר ולוודא שזהו אתר רספונסיבי שמותאם לגלישה בנייד. למרות שכיום כמעט ולא ניתן למצוא אתרים שאינם רספונסיביים, עדיין חובה לאשר את הדבר ובמידה ולא לדאוג במהירות האפשרית שהוא יהיה כזה. גוגל לא תקדם אתר שאינו רספונסיבי ולכן זהו הצעד הראשון בשלבי הקידום.

ניתוח מילות מפתח לקידום אתרים

שלב נוסף בדרך להיות תוצאה ראשונה בחיפוש בגוגל, יש לערוך מחקר מילות מפתח וניתוח ביטויי חיפוש רלוונטיים לתחום שלכם. לאחר שנעשה את זה ביסודיות ובמקצועיות נוכל למפות את המילים המדויקות עבור העסק ולהמשיך בתכנון פעולת הקידום. מתוך התוצאות שיעלו לנו במחקר, נוכל לתכנן כתיבת תוכן לאתר. תוכן איכותי הוא בעל חשיבות גבוהה במיוחד בתהליך הקידום והוא בין הדברים שיקבעו את מיקומכם בגוגל.<

אופטימיזציה של האתר

אופטימיזציה של האתר גם היא חלק בלתי נפרד משלבי קידום האתר. מדובר למעשה בתהליך שחוקר ובודק את האתר לעומק ובמהלכו מתקנים שגיאות ומשפרים כל מה שניתן כדי ליצור אתר מהיר, מדויק וטוב. על השלב הזה אחראי גם המקדם וגם המתכנת או בונה האתרים ויש לשים עליו דגש גדול ביותר. קידום אתרים זה לא רק תוכן! גם למהירות האתר, לאופן בו הוא נטען ובנוי יש חלק בלתי נפרד מהגעה את המקום הראשון בגוגל.

קידום אתרים אורגני

הפעולות שהבאנו כאן הן הפעולות העיקריות במשימה של קידום אתרים אורגני אך יש דברים נוספים שיש לעשות. קידום אתרים הוא לא משהו חד פעמי וכדי שזה יצליח יש לעבוד על האתר באופן שוטף. יש לבצע ניתוח נתונים מעודכן כ הזמן ולפעול בהתאם אליו על מנת לקדם את האתר עוד ועוד. שימו לב כי קידום אורגני, בניגוד לקידום ממומן בגוגל, אינו נראה לעין ביום הראשון. זהו תהליך ארוך שתוצאותיו לא מופיעות באופן מיידי אך הן נחשבות ליעילות ומשמעותיות ביותר.