קידום אורגני לעמוד ראשון

כמעט ואין מי שלא חולם על המקום הראשון בגוגל. הרי השקעתם כל-כך הרבה כסף בהקמת האתר ומה כל זה שווה אם קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לא ימצא אתכם בעמוד הראשון?

כמו בכל תחום אחר, להגיע למקום הראשון כרוך בעבודה קשה ובמקרה של אתרי אינטרנט זה אפשרי באמצעות קידום אורגני. חשוב להבהיר שאת התוצאות לא תראו ביום אחד וגם לא בשבוע. זה תהליך שהתוצאה מגיעה בממוצע לאחר שלושה חודשים שבהם עליכם לנקוט במספר פעולות שיקדמו את האתר עד למקום הראשון והמיוחל. הנה חלק מהפעולות שאנו נוקטים במהלך תכנית קידום אתרים אורגני:

בניית תכנית עבודה מבוססת על מחקר מילות מפתח

לא מומלץ לצאת לדרך של קידום אורגני לפני שיוצרים תכנית עבודה מותאמת לאתר הספציפי. מה שיתאים לאתר אחד לא יתאים לאחר ולכן יש ליצור תכנית שמותאמת באופן אישי. על התכנית להיות מבוססת על מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים ומחקר מקיף שכולל מידע רלוונטי על האתר ואפשרויות הקידום שלו. כשנבין מהן מילות המפתח הרלוונטיות לתחום העיסוק של האתר ושנבין מיהם המתחרים שלו, נוכל להבין יותר מהי הדרך הטובה ביותר לקידום האתר.

כתיבת תוכן איכותי לאתר

כתיבת תוכן לאתר היא אחת מאבני הדרך המשמעותיות בדרך לקידומו למקום הראשון. לגוגל יש את היכולת לזהות תוכן בעל ערך שכתוב בצורה איכותית והוא מקדם אתרים לפיו. מסיבה זו אחת הדרכים העיקריות לקידום האתר הוא להכניס אליו תוכן איכותי שייתן לגולשים ערך נוסף וישאיר אותם בו לאורך זמן.  ככל שהגולשים יהיו באתר זמן רב יותר, "אחוז הנטישה" יירד מה שייתן לאתר ציון טוב יותר. אחד הדברים שמשפיעים על אחוז הנטישה הוא איכות התוכן באתר ולכן יש להקפיד על כך.

אופטימיזציה ושיפור חווית משתמש

לצד כתיבת תוכן איכותי, ישנם דברים נוספים שיש "לטפל" בהם כדי להוביל את האתר אל מקום ראשון בגוגל. קוראים לזה "אופטימיזציה" והכוונה לטיפול ותיקון כל התקלות שבאתר. אלו יכולות להיות תמונות שלא נטענות היטב, עמודים שמובילים לשגיאה, אי התאמה לגלישה בנייד וכו'. אופטימיזציה זו בעצם מכלול הפעולות שנועד לשפר את פעילות האתר. בנוסף לאופטימיזציה יש צורך בשיפור ויצירת חווית משתמש מושלמת. גם היא תשפיע באופן ישיר ומובהק על תהליך קידום האתר.