הגדרת יעדים - הבסיס להצלחת כל קמפיין קידום

מנקודת המבט שלנו כאנשי שיווק דיגיטלי קמפיין קידום אתרים הוא כמו "מבצע" או "יציאה לקרב". הכוונה היא שדרושה תכנית פעולה מסודרת והגדרת יעדים ברורים. ובסוף - הכל מדיד!!!

בלי שני אלו הצלחת הקמפיין אינה מובטחת ואתם עלולים להפסיד כספים וזמן. גם קמפיין ממומן וגם קמפיין אורגני מצריכים תקציב ראוי וכדי שהכסף שלכם ינוצל בצורה הטובה ביותר ויחזיר את עצמו על ידי הגדלת מאגר הלקוחות או הגדלת מחזור הרווחים, יש להגדיר באופן ברור ומדויק את יעדי הקמפיין. לפני שמתחילים בתהליך קידום אורגני או מעלים קמפיין ממומן צריך לבחון את מצב האתר והעסק, את המתחרים, ולקבוע יעדים ריאליים שניתן להשיג בתקופה מוגדרת.

קביעת יעדים לקמפיין ממומן

קמפיין ממומן מצריך השקעה כספית שצריכה להיקבע בהתאם לתקציב העומד לרשותכם, לגודל העסק ולפרמטרים נוספים. יעדים מקובלים לקמפיין ממומן יכולים להיות : כמות לידים, כמות הקלקות, כמות כניסות לאתר, כמות מכירות, הורדות או שימוש בשירות ודברים נוספים שניתן למדוד בתקופה שבה הקמפיין באוויר. בנוסף לאלו ניתן גם להגדיר חיזוק המותג כיעד הגיוני וריאלי, גם אם מדובר על קמפיין ממומן.

קביעת יעדים לקמפיין אורגני

שלא כמו בקמפיין ממומן, קידום אתרים אורגני מתבצע לאורך תקופה ארוכה יותר ואינו "זבנג וגמרנו". זה אומר שיותר קשה לבחון עמידה ביעדים בתקופה קצרה, אך בהחלט ניתן (וצריך!) להגדיר אותם. היעדים במקרה הזה יהיו יותר כלליים ויכללו, בין היתר: תנועה של קהל חדש לאתר לעומת קהל חוזר ועוד. לצד אלו אחד היעדים הברורים של קידום אורגני הוא לשפר את מיקום האתר בשורות החיפוש בגוגל. היעד העיקרי ומטרת העל של קידום אורגני הוא הגדלת מחזור הרווחים , אלא שחשוב להגדיר יעדים מפורטים ומדויקים יותר כדי להגיע אליו.

תכנון לחוד ומציאות לחוד? כך תבטיחו עמידה ביעדים שהגדרתם לעצמכם

מכירים את זה שיש לכם תכנית פעולה מסודרת ואתם מגיעים לשטח ומגלים שאתם לא יכולים לממש כמעט כלום ממנה? לצערנו זה קורה לא פעם במקרה של קמפיינים בגוגל והסיבה לכך היא חוסר דיוק בהגדרת היעדים. מסיבה זו חשוב לבחור יעדים ריאליים שניתן להשיג אותם. אם למשל מדובר באתר ובעסק חדשים לגמרי לא רצוי להגדיר יעד "בשמיים", כלומר כזה שאין סיכוי להגשימו. מקדם אתרים מקצועי ואמין יוכל ליצור לכם תכנית קידום מותאמת אישית שתכלול יעדים שניתן להגיע אליהם באמצעות קמפיינים איכותיים.